Pärjäätkö arjen digipalveluissa

Pärjäätkö arjen digipalveluissa ? Testaa nyt taitosi 

Millaiset ovat sinun digitaitosi ? Tunnetko selviäväsi arjen sähköisistä palveluista ? Käy nyt testaamassa omat taitosi valtakunnallisessa kyselyssä. Kyselyn tuloksia hyödynnetään digitaalisten taitojen sekä digipalveluiden kehittämisessä. Digiosaaminen on uusi kansalaistaito.

VASTAA SÄHKÖISEEN DIGITAITOKYSELYYN TÄSTÄ. https://www.netigate.se/ra/s.aspx?s=862471X217583000X37559

Digi ei ole pakko vaan mahdollisuus. Mahdollisuus hyvään, yhdenvertaiseen elämään ja sähköiseen asiointiin. Digitaaliset palvelut sujuvoittavat arkisten asioiden hoitamista. Kaikkien digitaidot eivät kuitenkaan ole vielä riittävällä tasolla. Digituki-hankkeen kautta nostamme kymenlaaksolaisten kuntalaisten arjen sähköisen toimimisen laatua paremmaksi.

Digitaitojen tärkeys korostuu palveluiden muuttuessa sähköisiksi. On arvioitu, että noin neljänneksellä väestöstä olisi liian heikot digitaidot, mutta varmaa tietoa tilanteesta ei ole. Kyselyn ovat laatineet Valtiovarainministeriö sekä  Digi- ja väestötietovirasto .

Kysely päättyy 3.4.2020.

Lisätiedot: Katariina Terävä, p. 044 – 554 9874, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

Digiosaaminen on uusi kansalaistaito.

 

 

Tärkeitä puhelinnumeroita!

 

 

Valtakunnallinen yleinen koronaviruspuhelinneuvonta puhelinnumerossa 0295 535 535 tarjoaa yleistä tietoa koronaviruksesta arkisin klo 8-21 ja la klo 9-15.

 

Mikäli epäilette itsellänne olevan koronavirustartuntaan liittyviä oireita, soittakaa päivystysapupuhelinnumeroon 116117

 

Kymsoten ikääntyneiden asiakasohjaus ja -neuvonta toimii normaalisti Ikäopastimen puhelinnumerossa

040 572 1496 (ma-pe klo 8.30–15.30) sekä sähköisten asiointikanavien kautta osoitteessa: www.kymenlaaksonopastin.fi

 

Tiedote Kymsoten hyvinvointiaseman asiakkaille

 

 

 

Koronaviruksen leviämisen ja erityisesti riskiryhmien sairastumisen välttämiseksi Kymsoten hyvinvointiasematoiminta on suljettuna 31.7.2020 asti. Toiminnan jatkumisesta sekä koronavirukseen liittyvistä asioista tiedotetaan Kymsoten internetsivuilla osoitteessa Kymsoten Hyvinvointiasemat

75-vuotiaille suunnattu hyvinvointia edistävä toiminta

 

 

 

75-vuotta täyttäville tarkoitetut ennalta ehkäisevät ryhmä- ja kotikäynnit peruutetaan 12.4.2020 asti. Mikäli mahdollista, tieto peruuttamisesta toimitetaan henkilökohtaisesti asiakkaille joko puhelimitse tai kirjeitse. Ryhmätapaamisten peruuttamisesta ilmoitettava myös tapaamispaikkojen ovilla oleville tiedotteilla sekä Kymsoten internetsivuilla sekä www.kymenlaaksonopastin.fi –sivuilla.

Apuvälinekeskuksessa on otettu käyttöön keskitetty puhelinpalvelu

Kymsoten apuvälinekeskus palvelee:

Kotkassa p. 020 633 6210*,  040 734 3040
Kouvola p. 040 734 3080

 

Takaisinsoittopalvelu on käytössä:

Kotkassa ma-pe klo 9–15. Kouvolassa ma-pe 9-15.

Takaisinsoittopalvelu tarkoittaa, että asiakkaan ei tarvitse jonottaa puhelimessa. Mikäli puheluun ei pystytä vastaamaan välittömästi, asiakas voi valita soittopyynnön ja asiantuntija soittaa hänelle takaisin viimeistään seuraavan arkipäivän aikana.

Miten takaisinsoittopalvelu toimii?  

Kun soitat arkisin apuvälinekeskukseen, sinulta kysytään, koskeeko puhelusi kyynärsauvojen, pyörätuolin tai rollaattorin lainausta, apuvälineen huoltoa tai sähkökäyttöisiä apuvälineitä kuten painehaavapatjoja, kotihoitosänkyjä tai sähköpyörätuoleja

Valinnan tehtyäsi puhelu ohjautuu asiantuntijalle. Jos kaikki asiantuntijat ovat varattuja, numerosi tallentuu järjestelmään valitsemalla numeron 1 ja asiantuntija soittaa sinulle takaisin viimeistään seuraavan arkipäivän aikana numeroon, josta soitit. 

 

 

Lukuavustin

Tämä sivusto tukee helppokäyttötoimintoja, joita ovat mm. tekstin muuttaminen puheeksi ja tekstin suurentaminen. Käytä sivun oikeassa alareunassa olevan työkalurivin kuvakkeita.